gilahipster
Dua - BFF tak semestinya perlu
Sunday ? 0 Blabbers ?
Aku dah mula kerja. Dalam erti kata praktikal. Serupa kerja juga. Aku kena tutup akaun tahun lepas, perlu kira cukai kendian submit pada client. Macam havoc kan? Cirit.

Bos aku kata -- masatu aku kena temuduga dulu before masuk kerja 
' I bagi U pressure because I nak U rasa seronok, suka nak bekerja '

Lagi sekali. Cirit.
Aku rasa kerja aku sekarang memang seronok. Boss okay. Seniors okay. Environment pun okay.

Ada orang tak boleh hidup sorang. Dia mesti nak kena ada kawan. Mungkin kalau takada dia rasa diri tak HOT takpun takut orang gelar dia FOREVER ALONE. Aku mungkin takada pengalaman macamtu tapi aku ada keinginan untuk hidup sorang. Mungkin sebab aku belajar dekat tempat orang, jadi bila aku berkawan dengan orang lain negeri aku mula suka buat perbandingan dengan kawan senegeri masa aku sekolah dulu. Aku bukan amal sikap kenegerian. Fuck off. It's a common thing. Human dengan sikap suka membanding memang tak boleh cerai. Kan?

Okay, dengar. Bila dah masuk IPTA bila kau orang tak ada BFF it's okay. It's not a big deal. Bukan masalah pun. Boleh bayang tak everything you do is between you and yourself. Yang mana kalau kau orang pergi mall tak payah nak tanya pendapat orang nak masuk kedai mana, nak tengok wayang dulu ke shopping dulu ke. No need. Bebas nak pergi mana kau orang nak pergi. And other thing is korang akan lebih fokus untuk belajar. Seriously. Sebab yang ini aku ada pengalaman.

Ceritanya, kawan serumah sewa aku jenis yang suka keluar. Tak kira lah petang ke malam. Pagi memang tak lah sebab ada kuliah kan. Abi aye duduk kamsis so muka aku je lah yang akan duduk rumah sebab memang aku dengan abi aye jarang date. Minggu study week pun sama. Aku tak kata lah derang tak study. Mana tau kalau lepas balik 2,3 pagi tu derang study ke kan. Cirit. Tapi aku bawak diri aku pergi library. Study dengan abi aye. Pagi sampai petang. Aku tak kata kawan semua tak elok. Ada yang okay. Tapi setakat pukul sekarang ni member-member IPTA aku semua tara tu je. 

Mungkin intro entry aku takada kaitan. 

Ingat balik apa azam kau orang before masuk IPTA. Kawan ramai is okay. To find the one to be your BFF susah. Seorang yang terima kau orang seadanya. Ada masa susah. Paling penting tak kutuk belakang, bukan backstabber.

Abi aye memang boyfriend aku. Tapi dia pun BFF aku.
Kawan masa dekat IPTA memang banyak talam duamuka. Depan kau pijak semut pun tak mati. Tapi belakang kau. Fikir lah.

Tahu dan utamakan kepentingan diri sendiri dulu sebab bila dah graduate nanti nak cari kerja takpun dah dapat kerja, masa tu kau kan sorang je. Mana pergi kawan? 


Happy Reading :)